ماشینهای گذرموقت.ماشینهای جدید
ماشینهای گذرموقت.ماشینهای جدید



بهترین خودرو های روز دنیاو...

رونمایی از هیوندای آزرا 2012 در لس آنجلس
هیوندای با رونمایی از نسل جدید مدل آزرا در نمایشگاه خودرو لس آنجلس، یک قدم دیگر به تبدیل شدن به خودروسازی لوکس نزدیکتر شد.
آزرا جای خالی بین سدان متوسط سوناتا و لوکس‌ترین مدل این شرکت یعنی جنسیس را پر می‌کند. کارخانه کره‌ای نسل جدید این مدل را با موتور شش سیلندر قوی، صندلی‌های چرم و سیستم راه یاب ماهواره‌ای که به صورت استاندارد در این خودرو نسب می‌شود، به بازار عرضه خواهد کرد. بسیاری از این امکانات در نسل قبلی به صورت سفارشی قابل نصب بود، اما هیوندای در خودروی جدید حتی دوربین دید عقب ماشین را هم به طور استاندارد نصب کرده است تا توجه خریداران خودروهای لوکس را به این ماشین جلب کند.

آزرای جدید با توجه به الگوی جدید هیوندای که Fluidic Sculpture یا مجسمه سیال نامیده شده، طراحی شده است. فاصله دو محور این خودرو از نسل قبلی بیشتر است و این ماشین از مدل سوناتا بزرگ‌تر و عریض‌تر شده است. با این حال هنوز سوناتا و آزرا در بازارهایی تقریباً نزدیک به یکدیگر عرضه می‌شود و این ممکن است بر فروش سوناتا تأثیر منفی بگذارد.



موتوری که برای این خودرو انتخاب شده،‌ شش سیلندر با حجم ۳.۳ لیتر است که می‌تواند ۲۹۳ اسب بخار نیرو تولید کند. حداکثر گشتاور این موتور ۲۵۵ پوند بر فوت است. نیروی این موتور را یک جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل خواهد کرد.

هیوندای امیدوار است نسل جدید آزرا، رقیبی جدی برای خودروهایی همچون نیسان ماکزیما، فورد تاروس، تویوتا آولون، آکورا تی ال، لکسوس ES350 و بیوک لاکراس باشد. هیوندای اعلام کرده که دست کم در مصرف سوخت این ماشین از همه رقبایش بهتر است چون در هر صد کیلومتر تنها هشت لیتر بنزین مصرف می‌کند.

هیوندای با‌عرضه مدل آزرا در سال ۲۰۰۶، اولین حضورش در بازار خودروهای لوکس جهان را به طور جدی تجربه کرد. اگرچه این مدل که در برخی بازارها با نام گرندر به فروش رسید، با استقبال خوبی در جهان و کشورهایی نظیر ایران روبرو شد، اما فروش خوبی در آمریکا نداشت. روند رو به کاهش فروش تا آنجا پیش رفت که در سال جاری میلادی از این مدل تنها ۱۴۴۸ دستگاه فروخته شد.



اما فروش کل خودروهای هیوندای در سال جاری، به لطف عرضه چند مدل جدید و موفق، نظیر سوناتا، سول و ولستر، در آمریکا ۲۱ درصد افزایش یافته و به بیش از ۵۳۸ هزار دستگاه رسیده است. اکنون هیوندای امیدوار است نسل جدید آزرا نه تنها فروش بالای این مدل بلکه موفقیت هیوندای در آمریکا را بیشتر کند.

آزرا از دو ماه دیگر با قیمت پایه سی هزار دلار به بازار عرضه خواهد شد.

 
   


کلیک کنید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: